Bogusław Liberadzki
Koalicyjny Komitet Wyborczy Sojusz Lewicy Demokratycznej-Unia Pracy
Lista nr: 3 pozycja: 1
Okręg Wyborczy nr 13 w Gorzowie Wielkopolskim
1. Fundusze unijne powinny być wykorzystane na rozwój nie tylko lotnisk komunikacyjnych, ale również na rozwój małych lotnisk i lądowisk. TAK
2. Przepisy unijne i krajowe oraz władze lokalne powinny chronić istniejące już małe lotniska i lądowiska przed likwidacją, oraz powinny chronić obszary wokoło terenów lotniczych przed budową przeszkód. TAK
3. Tworzenie nowych małych lotnisk i lądowisk powinno podlegać uproszczonym procedurom budowlanym, podobnym do procedur przy powstawaniu infrastruktury telekomunikacyjnej. TAK
4. Licencje lotnicze krajów trzecich (a szczególnie z USA) powinny być na zasadzie wzajemności honorowane w całej Unii Europejskiej. TAK
5. Paliwo wykorzystywane przez lotnictwo ogólne do wszystkich lotów powinno być identycznie jak paliwo dla lotnictwa komunikacyjnego zwolnione z ceł, podatku akcyzowego i podatku VAT – przyczyni się to do rozwoju całego lotnictwa i rozwoju wielu przedsiębiorstw unijnych. TAK oznacza to równe traktowanie
6. Opłaty dodatkowe związane z lądowaniem statków powietrznych o masie do 5700 kg powinny zostać zniesione, lub ograniczone do kosztu samego lądowania. Ograniczone do kosztów operacji
7. Unijna polityka względem lotnictwa ogólnego w ostatnich latach to pasmo sukcesów? Nie tylko
8. Czy EASA nie za bardzo ingeruje w krajowe przepisy dotyczące lotnictwa ogólnego? W sprawie bezpieczeństwa NIE
9. Wszelkie loty VFR i loty IFR statków powietrznych o masie do 5700 kg powinny być w ramach Jednolitego Europejskiego Nieba (Single European Sky) dalszym ciągu zwolnione w Europie z opłat trasowych. TAK
10. Polscy parlamentarzyści w PE powinni bronić pozycji polskiego lotnictwa w Europie. Zdecydowanie TAK
11. Parlament Europejski powinien sprzyjać rozwojowi lotnictwa ogólnego, jako części infrastruktury zwiększającej mobilność społeczeństw i możliwość bezpośrednich połączeń na terenie Unii. TAK
12. Transport lotniczy, w tym z wykorzystaniem lotnictwa ogólnego, powinien być traktowany jako część ogólnego systemu na równi z transportem kolejowym i drogowym. TAK, system ma być zrównowążony
13. Przemysł lotniczy produkujący nawet części i małe samoloty przyczynia się do rozwoju technologicznego polskiej gospodarki. Tak, jest z reguły innowacyjny
14. Lotnictwo ogólne w Polsce mogłoby rozwijać się znacznie szybciej gdyby …. zasobniejsze było społeczeństwo, jasne przepisy